מנדלבליט נגד בית הדין העליון: "לא לדון בגט מצפת"

יוסי אשר 1 Comment on מנדלבליט נגד בית הדין העליון: "לא לדון בגט מצפת"

עמדת היועץ המשפטי לממשלה הינה, בתמצית, כי המשיב 3, שלא היה בעל דין בהליך בבית הדין האזורי, אינו בעל מעמד להגיש ערעור לבית הדין הרבני הגדול, וכי את פניית המשיב 3 לבית הדין הרבני הגדול יש להדוף על הסף מבלי לקיים בה כל דיון. גורמים משפטיים: "אין יריבות בין היועץ לרב הראשי. זהו לא נושא הלכתי"

אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היועץ המשפטי לממשלה הודיע לפני זמן קצר על התייצבותו בבג"ץ 9261/16. העתירה עוסקת בבקשה לקבוע כי על בית הדין הרבני הגדול להימנע מלדון בערעור שהוגש על ידי המשיב 3, על החלטת בית הדין האזורי בצפת לתת לעותרת גט מבן זוגה.

עמדת היועץ המשפטי לממשלה הינה, בתמצית, כי המשיב 3, שלא היה בעל דין בהליך בבית הדין האזורי, אינו בעל מעמד להגיש ערעור לבית הדין הרבני הגדול, וכי את פניית המשיב 3 לבית הדין הרבני הגדול יש להדוף על הסף מבלי לקיים בה כל דיון.

עוד סבור היועץ המשפטי לממשלה, כי אין לאפשר למשיב הנעדר כל מעמד, "לגרור" את העותרת לדיון בבית הדין הרבני הגדול, על כל ההשלכות והסיכונים הכרוכים בו.

לעמדת היועץ המשפטי לממשלה יש מקום לקבוע כבר עתה, כי אין לקיים דיון בבקשת המשיב לפני בית הדין הרבני הגדול, אף לא לצורך בירור "מקדמי", של שאלת מעמדו של המשיב בלבד.

גורמים משפטיים אמרו הערב לכתבנו בנצי לייזרוביץ, כי היועץ מנדלבליט מוקיר ומעריך מאד את הרב הראשי ואת מעמדו של בית הדין. "אין ביניהם יריבות אישית כלשהי. מבחינת היועץ המשפטי לממשלה מדובר בסוגייה שהיא פרוצדוראלית במהותה, ולא בעניין הילכתי".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    יתכן שאם לא היה לו כיפה הוא לא היה סובל מתסמונת הכיפה להוכיח שהוא מעדיף את התורה והיה נטרלי היה עדיף יועמ"ש בלי כיפה